Kampanie społeczne, dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym, organizowane są na całym świecie, by uświadomić kierowcom, jakie mogą być konsekwencje łamania zasada bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
W Polsce również prowadzonych jest wiele kampanii dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Wśród nich, warto zwrócić uwagę na kampanię z 2005 roku o nazwie „Ostatni wyskok”. Miała ona na celu pokazanie jak wielkie znaczenie ma zapinanie pasów podczas jazdy a w szczególności podczas wypadku drogowego. Kampania ta była pierwszą, za cyklu kampanii pod nazwą „Włącz myślenie”. Prezentowana była na billdoardach, w telewizji, kinie, radio i internecie. Kampania ta powstała z myślą o osobach, które nie korzystają z pasów bezpieczeństwa, a jak się okazuje, statystycznie, jest ich około 30%.[5]
fot. pantherstock
Cały świat bije na alarm by nie bagatelizować skutków nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Co roku, ogrom ludzi ginie na pasach, prowadząc samochód, jadąc do domu. Cały system komunikacyjny - pojazdy, drogi, zasady bezpieczeństwa, został stworzony po to by ułatwić i usprawnić nam życie i pokonywanie różnych odległości, oszczędzając nasz czas. Warto włączyć myślenie siadając za kierownicą, by cały ten system nie przyczynił się do skrócenia naszego lub cudzego życia.