Reklama:

Z cyklu „Kobieta za kółkiem”- rozpowszechnianie bezpieczeństwa

Ten tekst przeczytasz w 3 min.

Z cyklu „Kobieta za kółkiem”- rozpowszechnianie bezpieczeństwa

ojoimages

Jazda samochodem

Kampanie społeczne, dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym, organizowane są na całym świecie, by uświadomić kierowcom, jakie mogą być konsekwencje łamania zasada bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Reklama:

Kampanie prowadzone są za pomocą różnego rodzaju mediów by dotrzeć do jak największej liczby osób.

W Chinach, w 2008 roku ruszyła kampania o nazwie „Mirror”, która miała na celu uświadomienie kierowcom jak bardzo zmienia się widzenie drogi nawet po dwóch drinkach. To jak jedziemy, zależy od tego jak drogę widzimy. Skupienie za kierownicą, już po takiej ilości alkoholu spada aż o 76%. Billborady użyte w tej kampanii pokazywały drogę oraz postawione przy niej lustro, zmieniające całkowicie jej postrzeganie.[1]

W Australii już w 2007 roku, miała miejsce kampania „Reconstruction” (zbliżona do tej, która dziś możemy oglądać także w Polsce). Kampania ta pokazywała, jakie skutki może za sobą nieść nawet nieznaczne przekroczenie prędkości. Emitowana była w telewizji oraz w internecie. Przedstawiała dwa warianty sytuacji potrącenia pieszego, pokazując wydarzenia od końca. W pierwszym wariancie kobieta po uderzeniu samochodu jest poważnie ranna, gdyż kierowca przekroczył dozwoloną prędkość o 5km/h. W drugim wariancie, kobieta po uderzeniu samochodu wstała o własnych siłach. Kierowca zachował prędkość zgodną z ograniczeniem.[2]
 

fot.pantherstock


Również w 2007 roku, w Portugalii miała miejsce niezwykła kampania „Zebra crossing”, przeprowadzana dosłownie, na ulicach Lizbony. Pasy na przejściach dla pieszych zmieniły się w pomniki ofiar zbitych na drodze. Umieszczono na nich nazwiska ludzi, którzy zginęli w wypadkach drogowych, przechodząc przez pasy.[3] 

W Belgii, by zasygnalizować kolejny problem, w 2009 roku rozpoczęto kampanię „Let it ring”. Kampania miała celu zwrócenie uwagi na to, iż coraz częstszą przyczyną wypadków drogowych jest rozmawianie prze telefon w trakcie jazdy. Kampania prowadzona była za pomocą internetu oraz telefonii komórkowej. Film pokazywał prowadzenie samochodu z perspektywy kierowcy. W pewnym momencie zaczyna dzwonić telefon, kierowca odbiera a na ekranie komputera widzimy potrącanego pieszego.[4]

POWIĄZANE DYSKUSJE NA FORUM Z KATEGORII Kobieta

gość
prostownica do włosów
Dziewczyny chcę kupić prostownicę parową, nawet mam mniej więcej wybrany model Babyliss. Warto kupić tego typu sprzęt?? Faktycznie jeszcze lepiej wygładzają włosy?
gość
lokówka jaką wybrać?
Co polecacie? Na co powinnam zwrócić uwagę kupują lokówkę? Które marki się wam spradziły mój stary sprzęt ma sto lat i j€ż nestety słabo kręci pora na wymianę, tylko nie wiem co się teraz w lokówkach...
Jak pogodzić pracę z porządkami w domu?
Witam Was serdecznie, Postanowiłam aby podyskutować na w/w temat. Wiele kobiet pracuje, wychowuje dzieci - co również jest ciężką pracą - bądź ma wiele obowiązków na głowie. Macie na pewno swoje s...
"STARE PANNY _ ZDZIWACZALE"
Od razu zaznaczam, ze to czy ktos stal sie "stara panna"nie zalezy od wieku, ale od osobowosci. Bylem w zwiazku z pewna dziewczyna od jej 26.5 r.z do jej 33,5 r.z.Uwazam, ze ona juz w wieku 26 lat by...
Reklama:
Reklama: